Wspierane rozwoju mowy #3: Kategoryzacja (ptak i kwiat)

Dziś chciałabym pokazać wam nasze kolejne zmagania z zabawą w kategoryzację, którą poleciła nam pani logopedka. Dla przypomnienia napiszę, że zabawa ta ma stymulować lewą półkule mózgu odpowiedzialna m.in. za logiczne myślenie i rozwój mowy. Zgodnie ze wskazówkami w pierwszych próbach kategorie powinny się od siebie różnić. Przygotowałam naklejki z ptakami i kwiatami, a zadaniem Juniora było przyklejenie ich po odpowiednich stronach kartki.



Nie było to takie proste zadanie. Co prawda ptaki oglądamy codziennie, jednak syn od razu nie powiązał obrazka ze słowem. Potrzebował mojej podpowiedzi Jak się później śmieliśmy z mężem „ko, ko” to „ko, ko”, a nie ptak. Z kwiatami poszło dużo łatwiej.

W poprzedniej odsłonie tej zabawy (jajo – dinozaur) Junior najpierw posegregował sobie elementy na kupki, a potem je przykleił. Tym razem ja pokazywałam mu obrazki i pytałam: „Co to?”. Domyślam się, że to też nieco utrudniło zadanie.






3 komentarze:

Copyright © Asia Czytasia , Blogger